+ 38 (044) 501-79-20

ЕЛЕКТРИФІКАЦІЯ ЗАЛІЗНИЦІ УКРАЇНИ ЗА РОКИ НЕЗАЛЕЖНОСТІ.

З 1991 року - розвиток залізниці продовжився та нарощувався. Нині протяжність залізничних ліній України становить понад 21 500 км, з них майже 50% вже електрифіковані. Даний показник виводить Україну на 14 місце в світі, що зовсім непогано.

За масштабами вантажоперевезень Українська залізниця займає 4-е місце в Європі і Азії (після Росії, Китаю та Індії)

Українська залізниця забезпечує робочими місцями понад 300 000 осіб. Разом з підприємствами постачальниками продукції й послуг з суміжних галузей економіки - понад один мільйон робочих місць. 

Особливістю українських залізничних шляхів стало те, що різні ділянки доріг були електрифіковані по-різному. Тобто спочатку електрифікація велася на постійному струмі, а вже надалі на змінному.

 

У 1993 році була розроблена програма по електрифікації залізниць в Україні на найближчі 10 років, з 1994 по 2004 рік. Згідно з цим проєктом планувалося перевести на електротягу майже 2150 км шляхів.

Не всі завдання були виконані. Так на Львівській залізниці замість трьох ділянок була зроблена тільки одна - з Поволочинська через Тернопіль та на Червоне протяжністю 141 км.

Чотири маршрути з п'яти було електрифіковано на Південному заході. Загальна довжина склала 400 км.

На території Південної залізниці так само більшу частину поставлених завдань виконали і перевели на електротягу майже 600 км.

На Донецькій та Придніпровській залізниці планувалося зробити по дві ділянки, а на Одеській - три.

 

Підсумок:

  • Одеська залізниця - один маршрут в 40 км Бурти - Користівка.
  • Донецька - один в 72.5 км Штеровка - Червона Могила.
  • Придніпровська лінія - обидві ділянки виконані (загальна протяжність близько 255 км.).
  • Незважаючи на те, що в Держпрограму вносилися корективи, роботи були виконані тільки частково.

 

На початку 2005 року була розроблена та затверджена програма по електрифікації на 2005 - 2008 рік. Замислювалося зробити 875 км. залізничних колій за кошти "Укрзалізниці". Результат: 303 км. (з 875 запланованих).

В кінці 2007 року підписується нова "Програма електрифікації залізниць України на 2008 - 2020 роки". Згідно неї – електрифікувати потрібно було 2254 км. ліній «Укрзалізниці». У планах програми було зменшити в кілька разів перевезення за рахунок тяги тепловоза і відповідно збільшити електровозну тягу.

 На початку 2015 року було додано деякі зміни в програму електрифікації залізничних ліній. Причиною цього стала анексія Криму та військові дії на Донбасі. У зв'язку з цим, електрифікація зменшилася до 838 км.

Багатьом планам з цього проекту не судилося здійснитися. Причинами стали постійні проблеми на "Укрзалізниці" та початок кризи в сфері економіки.

 Але будь-яка криза колись закінчується. Її закінчують люди які плідно та невпинно працюють, творять сьогодення та майбутнє економіки й зокрема залізничного транспорту України, його електротехнічне оснащення.

СВП КВАЗАР - багаторічний (більше 23-х років) та надійний постачальник електротехнічної продукції для різних підрозділів «Укрзалізниці».

 

СВП КВАЗАР є безпосереднім учасником всіх програм по електрифікації залізниць в Україні починаючи з «програми 1993 року».

Учасник програми локалізації виробництва сучасних електровозів в Україні.

Устаткування електротехнічного призначення пасажирських вагонів, колійної техніки, тепловозів та електровозів різних серій, поставляється для потреб Укрзалізниці.

 

СВП КВАЗАР - історія та розвиток залізничного транспорту України.

Київ - 2020.

e-mail: info@kvazar.com.ua
03045, вул. Набережно-Корчуватська, 136Л
г. Київ, Україна

Телефон/факс

тел/факс: + 30 (044) 501-79-20
тел/факс: + 30 (044) 501-79-21
тел/факс: + 30 (044) 501-79-22

Ми в соцмережах